PDA

View Full Version : ESPN PULLS STORY that reports that Bonds tested Positive for Steroids in 2001


Soxfanspcu11
02-14-2008, 07:40 PM
Watching the North Carolina State/Boston College game on ESPN and they just broke in with "Breaking News", saying that Barry Bonds tested Positive for Steroids in 2001!!!!!

Not that this is a shock, but the fact that they now have something "Concrete", that's pretty huge. After all, up until now, it has been pretty obvious that he used steroids or HGH or both, but it was all just rumors. If this does indeed turn out to be true, well then that is FANTASTIC!!!!!:bandance:

I was looking for the story online but could not find a link. My feeling is that it will be up on ESPN.com and other news outlets shortly.

Sockinchisox
02-14-2008, 07:41 PM
:bandance::bandance::bandance:

Link: http://sports.espn.go.com/mlb/news/story?id=3246542

QCIASOXFAN
02-14-2008, 07:43 PM
Ok, it's 2008 now, what the **** took 7 years??:?:

RedHeadPaleHoser
02-14-2008, 07:44 PM
Ok, it's 2008 now, what the **** took 7 years??:?:

Roger Clemens' fall from grace.

gogosox16
02-14-2008, 07:54 PM
Ok, it's 2008 now, what the **** took 7 years??:?:
Seriously

illini81887
02-14-2008, 08:02 PM
http://sports.espn.go.com/mlb/news/story?id=3246542

Huisj
02-14-2008, 08:06 PM
And here we go again. Not that this is a surprise, but wow, big and interesting news that they actually have a positive test after all the times he's mentioned how he's never tested positive.

fusillirob1983
02-14-2008, 08:58 PM
Although a positive test provides more and concrete/definitive evidence, hadn't he previously said he used the cream and the clear, although saying he had done it without knowing it was steroids?

btrain929
02-14-2008, 09:00 PM
Talking Baseball??

hi im skot
02-14-2008, 09:03 PM
So, did MLB know of the results at the time and turn its back, or is this truly "new" news?

Sockinchisox
02-14-2008, 09:28 PM
Rotoworld is saying this is fake and it was a typo.

Reports that Barry Bonds failed a steroids test were the result of a typo in court papers filed by federal prosecutors.
Apparently the government meant to reference a previously reported failed drug test from November of 2000. This test had already been unsealed last year. So, uh, nevermind.
Source: Rocky Mountain News (http://www.rockymountainnews.com/news/2008/feb/14/typo-spurs-erroneous-report-bonds-drug-test/)

sox1970
02-14-2008, 09:29 PM
So I guess that means McGwire gets to keep the single season record.

rocky biddle
02-14-2008, 09:34 PM
Ok, it's 2008 now, what the **** took 7 years??:?:

The guy that's releasing the Berman videos also had the test results...

Madvora
02-14-2008, 09:58 PM
Rotoworld is saying this is fake and it was a typo.
This is still confusing to me. What "previously reported November 2000 failed drug test" are they talking about? Who failed that test... Bonds?

Fenway
02-14-2008, 11:51 PM
This is still confusing to me. What "previously reported November 2000 failed drug test" are they talking about? Who failed that test... Bonds?

Exactly What previous test are they talking about????????????

I emailed a friend who writes for the Montreal Gazette because they reported years ago that Bonds had failed a test and they later retracted it. The lab that MLB uses is located in Pointe Claire just outside of Montreal. My friend said Dick Pound squashed the initial report at the request of Selig as Pound feared the Expos would be held hostage over it. Pound is the Olympic drug czar and is based in Montreal. The Gazette thinks this is the test in question but they need time to check with people in Point Claire.

chisoxjtrain
02-15-2008, 12:14 AM
I'm shocked

Actually, I'm glad there finally is a failed test.

Fenway
02-15-2008, 12:33 AM
I can never recall Bristol backpedalling like they are on this. They have completely purged the initial story they broke.

Still they say it was a previously reported test.

Grzegorz
02-17-2008, 09:51 AM
The real question is who sat on the report.

SoxNation05
02-17-2008, 10:25 AM
ESPN=:dtroll: