PDA

View Full Version : the interlocking web


Fenway
11-10-2005, 02:40 PM
The alternative Boston Phoenix takes a look at the media circus that happened in Boston over the Theo fiasco.

Obviously the same conflict exists in Chicago in a much bigger way. The Tribune not only owns the Cubs but the radio and tv stations that carry them AND profits from the White Sox as well ( even the Channel 26 games are produced by Tribune which pays Channel 26 for the airtime )

This article shows how it can all go terribly wrong

http://bostonphoenix.com/boston/news_features/dont_quote_me/multi-page/documents/05081882.asp
On November 30, 2001, Dan Shaughnessy wrote a sarcastic column when the Boston Globe’s owner, theNew York Times Company, looked like a contender to have an ownership stake in the Boston Red Sox. "The more I think about things, the Red Sox are a really swell organization," he joked. "Those Sox sure look like world champs in 2002. This is our year. And I mean ‘our.’ "

About a month later, Globe editor Marty Baron — in an interview with his own paper — made essentially the same point in a much more serious vein, acknowledging that "everything we do will be under a microscope."

From the outset, a lot of people on Morrissey Boulevard knew that the Times Company’s 17 percent share in the partnership that owns the Sox would create headaches — if not worse — for the paper’s journalists. The issue simmered for years, often stoked by the local baseball blogosphere. Three months ago, the Phoenix’s Ian Donnis wrote a prescient piece on the interlocking relationships between the Globe and Sox (see "Inside Baseball," News and Features, July 29 (http://bostonphoenix.com/boston/news_features/top/features/documents/04855824.asp)) and on October 23, Globe ombudsman Richard Chacon wrote a column asking publisher Richard Gilman and president Richard Daniels to give back the 2004 World Series rings they received from the Sox.